Home / Genel / Diş Kaybı

Diş Kaybı

Sayfa İçeriği

YAŞA BAĞLI DİŞ KAYBI

Yaşlı hastalar için diş hekimliği hizmetlerine talep açık bir artış göstermektedir. Nufustaki değişiklikler diş hekimliği uygulamalarının ekonomisini belirgin biçimde değiştirmektedir.

Yaşa bağlı diş kaybında implant

Ağzın arka bölgelerinde sıklıkla tek diş restorasyonları gerekmektedir. Birinci büyük azılar ağızda süren ilk dişlerdir ve bu sebeple ne yazık ki çürük, endodontik tedavi ve kırıklar (sıklıkla endodontik tedavi sonrasi) nedeniyle kaybedilen ilk dişlerdir. Oklüzal düzenin ve diş kavsinin devamlılığı açısından bu dişler çok önemlidir. Buna ek olarak, yetişkin hastalar sıklıkla dişlerde daha önce (tamir amacıyla) yapılmış büyük restorasyonlar sonrası, bir yada daha fazla kuron restorasyonuna sahip olular. Kuronların ömrünün uzunluk raporları birbirine benzemeyen sonuçlar sunmaktadır. Bunların kaybedilme süresi ise ortalama 10.3 yıl olarak bildirilmiştir.

Diğer raporlar ise 23 yılda %3’ten ve 3 yılda %20’ye kadar bir aralıkta sonuçlar sunmaktadırlar. Kronların kaybındaki birincil neden diş çürükleridir ve bunu endodontik tedaviler takip etmektedir. Bu komplikasyonlar nedeniyle diş, çekim için risk altındadır ve yetişkinlerde posteriorda tek diş kaybına yol açar. Bir hesaplamaya göre 22 yaşındaki bir hastanın 400 TL’lik kuronu, hastanın ömrü boyunca yapılan yenileme ve tamirler sonucu 12000 tl ye malolmaktadır. Bu verilerden yola çıktığımızda implant tedavisi kaplama diş tedavisine göre daha ekonomik olmaktadır implant diş tedavileri hakkında bilgi almak için estetik.dentist@gmail.com yazabilirsiniz.