Home / Estetik Diş Hekimliği / ÖN DİŞ EKSİKLİĞİNDE İMPLANT TEDAVİSİ

ÖN DİŞ EKSİKLİĞİNDE İMPLANT TEDAVİSİ

İnsanlar ön dişlerini kaybettiklerinde  bir psikolojik rahatsızlık hissederler. Ön dişler mutlaka en kısa sürede yerine konulmalıdır. Üst ön bölge diş kayıplarının en önemli sebebi endodontik (kanal tedavisi) başarısızlık, kırıklari parsiyel anadonti (doğustan özellikle yankeser dişler ksik olabili), travma, rezorpsiyon (kök erimesi) ve çürükler (özellikle köprü dayanaı olan dişlerde) yer almaktadır.
İleri derecede estetik önemi olan üst ön bölgede genellikle hem sert (kemik ve dişler) hem de yumuşak doku (dişeti) tedavileri gerekmektedir. Arka bölgede tek dişin yerine konan implant restorasyonları sıklıkla kolay bir tedavi şekli iken üst ön bölgeye yerleştirilen dental implantlar daha zor bir tedavidir.

Ön bölge tek diş restorasyonlarında alternatif tedaviler :

1- Porselen 3’lü köprü
  • Zirkon alt yapılı porselen köprü
  • Metal  altyaplı porselen köprü

2- Kanatlı sabit köprü

3-Adesiv köprüler

4- İmplant tedavisi

• İmplant üstü zirkon alt yapılı porselen kaplama
  • İmplant üstü metal alt yapılı porselen kaplama

Sabit üç üye porselen köprülerin avantajları :

1- Kısa sürede yapılabilirler
2- Daha ekonomiktirler

Sabit üç üye porselen köprülerin dezavantajları :

1- Dişler kesilidiğinden bazen kanal tedavisi gerekebilir.
2- İleride kesilen dişlerde hassasiyet görülebilir. Simantasyon (yapıştırma) sonrası bile endodontik (kanal tedavisi) gerekebilir.
3- Simantasyon (yapıştırma) özellikle kısa kuronlarda problem olabilir.
4- Metal destekli proselen kuronlarda estetik zirkon desteklilere göre daha iyi değildir.
5- Kesilen dişler (destek dişler) ilerleyen yıllarda kaplamanın altında desimaantasyon nedeni ile çürüyebilir.

Bir tedavi planının belirlenmesinde maliyet, zaman ve zorluktan çok her hasta için mümkn olan en iyi uzun döenm başarısı olan tedavi tercih edilmelidir.

Üst çene tek diş tedavilerinde tedaviyi etkileyebilecek faktörler :1- Hastanın yaşı : Genel kural olarak üst ön bölgeye implant yerleştirilmesi  bayanlarda 15, erkeklerde 18 yaşına kadar ertelenebilir.2- Hastanın beklentileri : Hastanın beklentileri yüksek olduğunda yumuşak doku, kemik yüksekliği ve komşu dişlerin pozisyonunun iyileştirilmesi için ortodontik işlemler dahil, yumuşak doku ameliyatları, kemik grefti ameliyatları gibi tedavi süresini uzatacak tedavilere hazırlıklı olunmalıdır.3- Hastanın korkuları, ve dişhekimi ile olan kooperasyonu (uyumu) : Ameliyat korkusu özellikle yumuşak doku, kemik grefti, implnt için tekrarlanan ameliyatlar bazı hastaarın tahammül sınırlarını zorlayabilir.4- Tedavi süresi : Uygun kemik hacmi varsa primer stabilite sağlanmış implantlarda osteointegrasyon (kemikle kaynaşma) için alt çenede 2-3 ay üst çenede 3-4 ay beklemek gerekebilir. Primer stabilite sağlanmamaış implantlarda bu süre 5-6 ayı bulabilir. Kemik grefti ve yumuşak doku rehabilitasyonu gerekiyorsa veya ileri cerrahi teknikleri kullanılacak ise bu süre 1 yılı bulabilir.5- Başarısızlık halleri : Üst ön bölgedeki implant başarısızlığı kemik kaybına neden olabilir. Bu kemik kaybı komşu dişleri etkileyebilir ve dişeti çekilmesi sebebi ile estetik sorunlara neden olabilir. Akabinde implant yerleştirilmesi sonrasında bile kemik greftleme veya yumuşak doku operasyonu gerebilir.

6- Fiyat : Üç üyeli bir köprü her zaman dental implant maliyetinden daha ucuzdur. 3 üyeli protezin yapılması için hekimin/hastanın  harcadığı toplam zaman yaklaşık iki saattir. İmplant yerleştirilmesi ve sonrasınd yapılacak implant üstü protez de yaklaşık aynı süreye ihtiyaç duyarken, kemik greftleme ve yumuşak doku operasyonları bu süreyi iki katına çıkarabilir.

7- Geçiş protezleri

8- Estetik

9- Komşu dişlerin mobillitesi (sallanması)

10- Kuron yüksekliği (oklüzal ilişkiler)

11- Kemik yüksekliği ve kalınlığı

12- Dişeti ve çevre dokuların yapısı

İmplant Tedavisi Öncesinde Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

İmplant işlemi öncesinde ağızda yitirilen dişlerin neden yitirildiğinin bilinmesi, ağızda mevcut kemiğin durumu ve ağzın ...