Home / Estetik Diş Hekimliği / Ortodonti tedavisi nezaman başlamalı?

Ortodonti tedavisi nezaman başlamalı?

Çağımızda güzel bir gülümse, sağlıklı ve düzgün dizilmiş dişlere sahip olmak her yaştaki bireyin ilgisini çeker. Hatta hemen herkes böyle bir beklenti içindedir ve en uygun yöntemle kendisine bir çözüm önerilmesini arzu eder.
Diş hekimliğinde bir uzmanlık bölğmü olan ortodontinin temel amacı da hem fonksiyonel, hem de estetik yetersizliklerin düzeltilmesi ve kişiye sahip olabileceği ve yüz ile uyumlu en doğal ve güzel gülümsemenin kazandınlmasıdır.
Ortodonti uzmanı tarafından tedavi ithtiyacı giderilecek hasta, klinik muayene ve radyografik değerlendirmeleri takiben uygulanacak ortodontik yaklaşım ile ilgili olarak bilgilendirilir. Tedavi protokolü oluşturulurken de hastanın yaşı, büyüme gelişim döneminde olmasi ya da erişkin olma durumu dikkate alınır. Ortodontik tedavi mekanikleri de hastanın büyüme gelişim döneminde ya da erişkin olmasina bağlı olarak farklı prensipler içerir. Gelişme çağında olan bireyin kemik yapısında bir düzensizlik söz konuşu ise yani iskeletsel bir problem mevcut ise; mevcut iskeletsel problemin özellilderi dikkate alinarak hastanın fonksiyonel tedavi süreci planlanır. Burada hedef ergenlik çağını geçirmeden doğru büyüme sürecinin oluşturulması ve çevre dokuların uyum sağlamasını sağlamaktır. Aksi halde geç kalındığında yani erken dönemde tedavi edilmediğinde ise 18-22 yaşından sonra (bireyin büyüme gelişimi tamamlandıktan sonra) uygulanacak cerrahi operasyonların da ortodontik tedaviye eklenmesi gerekir.
Kimi zamanda iskeletsel ortodontik bozukluğun taşıdığı spesifik özellikler nedeniyle zaten tedavi için büyüme ve gelişim döneminin tamamlanması gerekli olur. Bu gibi durumlar söz konusu olduğunda interdisipliner bir tedavi protokolü geçerli olur.
Ortodontik hazırlığı takiben maksillofasyal cerrahi uygulamalarinin da tedavi protokolünü eklenmesi gereklidir. Oysa mevcut durumda iskeletsel bir bozukluk mevcut değil ve sadece dental problem saptanmış ise bireyi kaç yaşında da olursa olsun, standart ortodontik tedavi yaklaşımları ile her yaşta tedavi etmek mümkündür. Bireyin yaşına ve beklentilerine göre uygun aygıt seçilerek tedavi gerçekleştirilir. Çocuk yaşta diş hekimi kontrolü mutlaka yaptırmak gerekiyor. Erken dönemde başlayan ortodonti tedavisi hem daha iyi sonuç verir hem de daha hızlı ve ekonomik olur.
Ortodonti uzmanı muayenesi için 0212.6616979 den randevu alabilirsiniz.

Diş Hekimi İstanbul
Tel:+90(212)549 3474347