Home / İmplant / İmplant Diş Tedavisi Neden, Nasıl, Ne Kadar?

İmplant Diş Tedavisi Neden, Nasıl, Ne Kadar?

Sayfa İçeriği

Ağızdaki eksik dişleri tamamlamak için çene içine yerleştirilmiş vida benzeri yapay diş köküne implant adı verilir. Bu tedavi sayesinde hem kişi yeniden estetik bir ağız yapısına kavuşur hem de eksik diş tamamlanmış olur. Çene kemiği içine yerleştirilen implantların canlı dokulara uyumu çok önemlidir. İmplantlar, vücut tarafından reddedilmeyen ve kemiğin iyileşme döneminde kendi parçası gibi görebileceği titanyumdan üretilir. Doku uyumunun fazlalığı sayesinde başarı oranı da yüksektir.

İmplant Nasıl Yapılır?

İmplant Diş Tedavisi Neden, Nasıl, Ne Kadar?

İmplant yapılırken tedavinin yapılacağı kişinin çene yapısı, eksik diş yerine kök görevi görecek olan implantın uzunluğu ve çapı, çok önemlidir. İmplantın çene kemiğinin içine açılan boşluğa yerleştirilerek eksik dişin yerine kök görevi görmesi sağlanır. Cerrahi işlem gerektiren bu operasyonda dikkatli olmak gerekir. İmplant yapılırken ortamın hijyen koşullarına uygun olması, malzemenin kalitesi ve hekimin başarısı büyük önem taşır. Tedavi lokal anestezi altında gerçekleştirilir.

İmplant tedavisi ile ilgili merak ettikleriniz

• Bu tedavi sayesinde kaybettiğiniz dişler, kökü ile birlikte yeniden kazanılır.
  • Tedavi lokal anestesi altında yapıldığı için ağrı hissetmezsiniz.
  • İmplant sayınız birden fazla olsa da ağrı duymazsınız.
  • Tek bir implant uygulaması yaklaşık olarak 5 dakika sürmektedir.
  • İmplant sayınız çoksa yüzünüzde kısa bir süreliğine hafif şişkinlik görülebilir.
  • Uygulamadan sonra diş hekiminiz size antibiyotik ve ağrı kesici verir. Böylelikle tedavi sonrasında ağrı hissetmezsiniz.
  • İmplantın malzemesi titanyum olduğu için alerjik bir duruma kolay kolay rastlanmaz.
  • İmplantın ve kemiğin kaynaması için 3 ila 6 ay arasında beklemek gerekir. Bu süre kemik durumuna ve implant sayısına bağlı olarak değişir.
  • İmplantta bekleme süresi dolduğunda uygulamanın üzerine porselen kaplama yapılır.
  • İmplant tedavisi sırasında ve sonrasında yapılan porselen kaplamalar, ağzınızdaki sağlıklı dişlere zarar vermez.
  • Ağzınızda hiç diş olmasa bile çözümsüz değilsiniz. Böyle bir durumda ağzınıza toplam 6 adet implant uygulayarak tedavinizi tamamlayabilmemiz mümkün. Bekleme sürecinde de geçici protez uyguluyoruz ve dişsiz kalmamanızı sağlıyoruz.
  • Kemik erimeniz varsa ve ağzınızda hiç diş yoksa all on four yöntemiyle tedavinizi gerçekleştiriyoruz.

İmplant Diş Tedavisi Nedir?

İmplant uygulaması ağız içinde farklı sebeplerle yitirilmiş dişlerin yerine yenileri yapılması gerektiğinde en iyi seçeneklerden ...