Home / ESTETİK DİŞ TEDAVİLERİ

ESTETİK DİŞ TEDAVİLERİ

ESTETİK DİŞ HEKİMLİĞİ NEDİR?

Estetik diş hekimliği; dişlerin rengi, şekli, boyutu, konumu dişlerin görünme miktarı ve dişlerin oranları ile ilgilenir. Sadece dişlerin incelenmesi ile sınırlı olmayan bu alan, aynı zamanda diş eti rengi ve biçimi, diş eti çekilmesi, dudak biçimi, burnun konumu ve yüzün genel görünümü ile de ilgilidir. Bu nedenle ideal bir gülüş tasarımı için diş hekimi, diş eti hastalıkları uzmanı, dermatolog, ortodontist ve plastik cerrahi uzmanı gülüşümüzü ve yüz estetiğimizi birlikte planlar. Estetik diş hekimi; gülüşü olumsuz etkileyen estetik unsurların ortadan kaldırılması ile ilgili tedavileri planlayan ve uygulayan hekimdir.

DİŞLERDEKİ HANGİ SORUNLAR ESTETİK DİŞ HEKİMİ

• Diş Etlerinin Konturu ve Şekli
• Dudaklar

Esatetik diş
Estetik dişDişlerin görünümü yüz estetiğinde en çok dikkat çeken unsurlardandır. Sağlıklı ve güzel bir diş yapısı ve bunların getirisi olarak göz alıcı bir gülümseme insanın özgüvenini artırır ve sosyal iletişimini olumlu yönde etkiler. Bakımlı ve sağlıklı görünen dişler, diğer insanların da kişi hakkındaki izlenmimlerini pozitif etkilemektedir. Diş sağlığı ve diş estetiği birlikte ele alındıklarında kişinin yaşam kalitesi de artacaktır.

Mimikler ancak gülümseme ile bütünleştiriğinde etkili bir iletişim aracı olabilmektedir. Bu da diş dizilişlerindeki çapraşıklıklar, diş aralarındaki boşluklar, diş lekeleri ve renkteki bozulmalar gülümsemeyi olumsuz etkileyerek mimiklerin etkisini azlatmaktadır. Birbilerini tanımayan insanların iletişiminde ve özellikle tanışma anında ilk intiba oluşumunda da diş estetiği faktörü olumlu ya da olumsuz rol oynamış olur. Tüm bu etkenler kişinin ruh halini de etkilemektedir.

Gülüşünüzle Etkileyin..

Çürük dişler, aşınmış dişler, renkleşmiş dişler, şekil bozuklukları, küçük- kısa dişler, kırık dişler, aralıklı dişler, çapraşık dişler, kapanış bozukluğu, konum bozuklukları ve simetri bozuklukları gülüşümüzü önemli ölçüde etkileyebilir. Bu sorunların çözülmesi kişinin sağlıklı ve estetik dişlere kavuşmasını sağlar.

Estetik Tedavi uygulamaları Ortodontik Tedavi, Diş Beyazlatma, Kompozit (Beyaz ışılı dolgu) uygulamaları, Porselen Lamina, Zirkonyum, Lazer ile yapılan uygulamalar ve İmplant tedavilerini içerir.

Estetik Diş hekimliği estetik diş hekimliği sadece dişlerin estetiği ile değil, aynı zamanda dişeti rengi (esmer kişilerdeki koyu lekeler) ve biçimi, dişeti çekilmesi, dudak biçimi ve yüzün genel görünümü ile de ilgilenir. Bu nedenle daha ileri gülüş tasarımları için diş hekimi, dişeti hastalıkları uzmanı, dermatolog ve plastik cerrahi uzmanları gülüşümüzü ve yüz estetiğimizi birlikte planlayabilir. Diş ve çevre dokularına yapılan girişimler kişinin gülüşünü, yüz estetiğini, psikolojisini (moral) ve sosyal iletişimini olumlu yönde etkiler.

Estetik Gülüşü Etkileyen Faktörler Nelerdir?

1- Yatay Düzlemlerin Uygunluğu

2- Gülüş Hattı

3- Cinsiyetiniz ve diş şekli
KADINLARDA Dişlerin köşeleri daha yuvarlaktır Gülme hattı yukarı doğru kavislidir.
ERKEKLERDE Dişler daha köşelidir.Gülme hattı daha düzdür

4- Gülüş simetrisi: Dişlerin orta hattının dudak ve burun ucu ile aynı parelelde ve düz olması estetik bir gülüş sağlar.

5- Dişlerinizin sıralanışı: Dişlerin konumları gülüş estetiğini etkiler.

6- Dişlerin aralıklı olması

7- Dişlerin renkleri: Açık renkteki dişler kişiyi daha sağlıklı ve genç görünümlü gösterir.

8- Dişlerin boyları: Kısa dişler hastayı daha yaşlı gösterir.Dişlerin büyütülmesi hastanın gülüşünü belirginleştirir. Özellikle ön iki keser dişin uzatılması hastanın dinamiğini arttırır ve kişiyi gençleştirir.

9- Dişetlerinin sağlığı ve görünme miktarı: Dişetlerinin fazla görünmesi gülme estetiğini bozabilir.

10- Dudaklarınızın biçimi ve kalınlığı

11- Burun şekli

12- Altın oran: Dişler arasındaki oranın matematiksel ifadesidir. Ön iki dişin genişliği 100 kabul edilecek olursa, bunların yanında yer alan dişlerin genişliği 60 olmalıdır. Bunları takip eden dişlerin de görünen yüzeyi bir öncekinin %60 ı olmalıdır. Bu oran sağlandığında güzel bir gülüş elde edilebildiği saptanmıştır.

Estetik Sorun

– Koyu renkteki dişlerin tedavisi
– Küçük, kısa ve kırık dişlerin tedavisi
– Aralıklı dişlerin (Diastema) tedavisi
– Dişetlerinin şekil düzenlemeleri
– Dişetlerinde koyu kahverengi lekelerin giderilmesi
– Dişetlerinin fazla görünmesi (Gummy Smile)
– Çapraşık ve konum bozukluğu olan dişlerin tedavisi
– Üst dişlerin alt dişler ile kavuşamama durumunun tedavisi
– Dişeti çekilmesi’ olan, aşınmış ve hassas dişlerin tedavisi
– Dudak ve gülme çizgilerinin düzenlenmesi
– Diş eksikliği

Estetik Tedavi

– Diş Beyazlatma
– Kompozit , Porselen lamina, Lazer uygulaması
– Ortodonti, Kompozit , Porselen lamina
– Lazer uygulaması
– Lazer Peeling
– Lazer, Botoks , Cerrahi müdahaleler
– Ortodonti, Kompozit, Lamina
– Hassasiyet tedavisi, kompozit, Lamina, Lazer
– Botoks
– İmplant, Zirkonyum
Kısa sürede diş estetiği sağlanabiliyor mu?

Kısa sürede yapılabilen estetik tedaviler beyazlatma, ışıklı dolgular ve porselen laminalar’dır. İleri estetik gerektiren olgularda ise, ortodontik tedavi veya kısa süreli ortodontik tedavi / porselen lamina kombinasyonlu tedaviler uygulanabilir. Hastanın sosyal durumu ve tercihleri tedavi seçeneklerini etkiler.