ORTODONTİ

Ortodonti Uzmanı İstanbul

Ortodonti, çapraşık diş, uyumsuz çene ilişkileri ve yüzdeki düzensizlikleri teşhis eden, önlemeye çalışan ve tedavi eden diş hekimliğinin bir uzmanlık dalıdır. Düzgün diş ve çeneler iyi bir yüz estetiğinin ve güzel bir gülümsemenin ayrılmaz parçasıdır. Ortodontik tedavi sayesinde kişi daha rahat ısırıp çiğnemekte, daha rahat konuşabilmekte, dişeti hastalıklarına ve çürüğe yatkınlık azalmaktadır. Ortodontik tedavi genelde braket, tel, aparey gibi sabit ya da hareketli düzeltici aygıtların kullanımını içerir. Ortodontik tedavi sağlıklı diş ve dişetlerine sahip her yaşta bireye uygulanabilmektedir. Ancak özellikle iskeletsel sorunlar varsa büyüme gelişmeden de faydalanmak için buluğ çağına girmeden tedaviye başlanması gerekmektedir. Çocuk yaşta düzeltilmeyen çene bozuklukları 18 yaşından sonra ortognatik cerrahi ile kombine edilen ortodontik tedavi ile düzeltilebilir. Ortodontik tedavi ile elde edilen sonuçların korunması için çeşitli aygıt veya dışarıdan görünmeyen tellerle uzun süreli pekiştirme yapmak gerekir.