Home / Estetik Diş Hekimliği / Damak Gülümsemesi

Damak Gülümsemesi

gummy-smile-treatment-img
Dişeti Gülümsemesi gımmy smile
Bir kişi gülümsediğinde dişeti 3 mm den fazla görünüyorsa  “Damak Gülümsemesi” olduğu söylenir. Damak Gülümsemesi kişinin gülümsediğinde dişeti aşırı görüntü verir. Bu görüntü çoğu zaman rahatsız edicidir. Alt çene kemiği ile karşılaştırıldığında, daha büyük üst çene kemiği ileüst dudağın ortaya çıkmasıdır. Bu durum estetik ve fonksiyonel açıdan düzeltilebilir.Genetik faktörler ya da gelişimsel etkileri
Dudak yukarı doğru çekin aşırı aktif üst dudak üst dudak kasları,
Dişlerin üzerinde aşırı kemik oluşumu, diş etlerinde kabarıklık neden
Dişeti dokusunun Eksik durgunluk kez yetişkin diş patlak
Tedavi

Doktorunuz sistemik hastalık ve alışkanlıkları, boy ve yüz, kalınlığı simetri ve dudaklarda uzunluğu, boyut ve diş durumuna, gülümseme çizgisine, yüz kemik seviyesinde ve dişeti genişliği gibi parametreler değerlendirdikten sonra, uygun bir tedavi stratejisi planlıyor.

Tedavi prosedürleri:

Gingivektomi: Bu en az invaziv bir seçenektir ve azaltılması için çok az sakız olduğu zaman gerçekleştirilir. Ameliyat lokal anestezi altında yapılır ve tedavi edilmesi gereken diş sayısına bağlı olarak tamamlanması saat için birkaç dakika sürebilir. Doktorunuz sizin gülümseme yeniden şekillendirmek için, bir neşter, elektrocerrahi ünitesi, lazerler veya elmas diş burs kullanarak, dişlerin taç aşırı dişeti dokusunu açmaktadır. prosedürün sütürler gerektirir ve diş eti dokuları iki hafta içinde iyileşir. Yeniden konumlandırma Dudak: prosedürü sırasında, bir doku küçük bir yatay bölüm, üst dudak içinde kaldırılır ve bir alt pozisyonda tekrar bir araya dikilmiş. Bu süreçte, dudak indirdi değil, ama onun hareket dudak diş etlerinizin çok fazla açığa çok yüksek çıkmayacak şekilde sınırlandırılmıştır. Ameliyat yaklaşık 45 dakika sürebilir.
Diş Boyu Uzatma: Bu ameliyat sırasında doktorunuz dişeti dokusu içinde bir kesi dişlerinizi saran kemik açığa kolaylaştırır. dişeti dokusunun flep yeniden konumlandırılır. Kemik küçük bir kısmı kesilir ve dişeti flep yerine sıkıca dikilir. Bu diş / diş daha ortaya çıkarır. Bazı durumlarda, yerine taç uzatma, doktorunuz cerrahi önlemek ve kalıcı bir kemik doku kaldırmak için ortodontik tedavi önerebilir.
Riskler ve komplikasyonlar
Tüm prosedürler gibi, gummy smile tedavisi de dahil olmak üzere belirli komplikasyonlarının ile ilişkili olabilir:
Zayıf estetik sonuç
Diş kökünün duyarlılığı
Kök rezorpsiyonu
Dişlerin Geçici hareketlilik

Diş ve çevre dokuların durumuna göre, doktorunuz sizin için en iyi tekniği seçecektir.