Home / Genel / Çene Eklemi Hastalıkları Tedavisi

Tanıtım
treatment-joint-disorders-img
Çene Eklemi Hastalıkları Tedavisi

Temporo-çene Ortak biz bunlara TME olarak adlandırdığımız çene eklemdir. İki eklem, kafanın her iki tarafında tek bir bulunmaktadır. Temporo-mandibular eklem sizin alt çene kafatası karşılayan kulaklarınıza önünde yer almaktadır. Eğer başınızın iki tarafında kulaklarınıza önünde parmaklarınızı yerleştirin ve açıp ağzınızı kapatmaya çalıştığınızda eklem hissetmek mümkün olacaktır.

TME size yemek yemek ve tabii ki konuşmak ve şarkı ne zaman çene hareketini sağlar. Vücutta en yaygın olarak kullanılan eklem biridir.

TME bozukluğu temporo-mandibular eklem bölgesinde ağrı veya rahatsızlık anlamına gelir genel bir terimdir. Bu çene eklemi ve onu çevreleyen kasları içeren çok acı bir durumdur.

Temporo-mandibular eklem bozuklukları hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu TME normal anatomisini anlamak için gereklidir.
TME Normal Anatomisi

temporo-mandibular eklem kompleks eklemin düzgün işlemesi için uyum içinde çalışmak aşağıdaki yapılardan oluşur:

Çiğneme kaslarının

Bunlar ağzını açıp kapatmak için izin kasların karmaşık bir gruptur. Bu kaslar rahat ve stres altında olduklarında TME külliyenin diğer bölümleri ile birlikte çalışır.

Diş ve Oklüzyon

Tıkanıklığı size ısırmaya zaman üst ve alt dişler bir araya geldiği şekilde ifade eder. Normal bir tıkanıklık eklem destek sağlar, oysa kötü bir ısırık eklemi zarar verebilir.

Temporo-mandibular eklem

Bu ortak oluşur:

Mandibular kondil: mandibula (alt çene) yuvarlak biter.
Temporal Fossa: kondil kayar hangi üzerinde ortak soket.
eklem diski veya menisküs: kondil ve fossa arasındaki mevcut malzeme gibi kıkırdak oluşuyor. Eğer ağzı açık zaman yuvasında bir ileri yönde slaytlar.
Ligamentler: Bu kondil üzerine diski tutun ve eklemi stabilize.
Bağ doku: Bu eklemin arka disk tutar ve kan damarları ve sinirleri içerir. Aynı zamanda bir kapsül gibi ortak çevreler.

TME rahatsızlıklarının Türleri

TME bozuklukları genel olarak üç tipe ayrılır:

Miyofasyal ağrı: Bu hastalığın en sık görülen formudur ve çene, boyun ve omuz kaslarında rahatsızlık veya ağrı içerir.

Eklem iç düzensizliği: Bu tip eklem kendi içinde hastalık veya hasar neden olur. Bu yerinden disk, çıkık çene veya kondiler yaralanma olabilir.

Dejeneratif eklem hastalıkları: DJD osteoartrit ve romatoid artrit muzdarip kişilerde ortaya çıkar. eklem yüzeyleri ağrıya neden ve çene hareketi sırasında sesler taşlama yıpratmak.
TME rahatsızlıklarının sık nedenleri

Stres: Bu TME ağrısı ana nedenidir. Stres kenetlenmesi ve kas spazmını ve çene ağrısına neden olabilir dişlerinizi öğütme gibi alışkanlıkları yol açar.
Hastalıklar: Romatoid artrit ve osteoartrit gibi bazı hastalıklar eklem ağrısına neden olabilir. Her iki Bu koşullarda, kıkırdak kaybolur ve kemik yüzey uzakta aşındırır edilir.
Çene Yaralanma: Yaralanma kondil ve disk deplasmanı kırılmasına yol açabilir.
Oral alışkanlığı: Böyle Bruksizm olarak oral alışkanlıklar (diş gece öğütme) ya da kas spazmları için kenetlenmesi açar.
Kötü ısırık veya Maloklüzyonun: diş ve çene malalignment birbirleri ile bir şekilde sorunları dişlerinizi uygun yol ve stres altında çiğneme kasları yerleştirebilirsiniz.

TME rahatsızlıklarının belirtileri

Aşağıdaki belirtilerden rastlamak olabilir:

Çenedeki ağrı Mat, ağrıyan tipi
Yutma, ısırma, açılış zorluk ve ağız kapatma
Baş ağrısı ve baş dönmesi
Tıklanması ve açılış sesi haşhaş ve ağız kapatma
Kulaklarında ağrı
Çene kaslarında Rijitlik

Risk faktörleri

Aşağıdaki faktörler hastalığı şansınızı artırmak:

Cinsiyet: Dişiler bozukluğu daha yerleşir.
Yaş: Genellikle 30-50 yaş arasındaki insanların sorunu muzdarip.
Kenetlenmesi ve alışkanlıkları taşlama.
Stresli yaşam tarzı.
Bir hastaliga uygun protez veya uzun süre giyilen bir taç.
Fibromiyalji ve artrit gibi hastalıklar.

TME rahatsızlıklarının teşhisi

Diş hekiminiz belirtiler ve tıbbi geçmişi hakkında sormak ve aynı zamanda bir fizik muayene yapacaktır.

Fizik muayene içerir:

Dişlerinizi, çene eklemleri, yüz kasları ve baş incelenmesi.
Çene eklemi, yüz kasları ve baş palpasyonu.
/ Tıklayıp Eğer çene açtığınızda ses haşhaş dinleme.

Diş hekiminiz tarafından istenebilir Diğer testler:

X-ışınları: Panoramik Diş röntgenleri çeneler, diş ve kökleri geniş bir görünüm gösterebilir.
Tomogram: X-ışınını Bu tür ortak boyunca farklı kesitlerini göstermektedir. Bu artrit ve yaralanmaların teşhis etmek için kullanılır.
BT taraması: tarama Bu tür ortak iç resimlerini yapmak için bir bilgisayar kullanır ve kemik ayrıntılarını görmek için yardımcı olur.
MRI taraması: Manyetik ve radyo dalgaları çene eklemi resim için kullanılır.

Tedavi Seçenekleri

Evde

Sen acı alana sıcak kompres uygulayabilirsiniz. Yan onu yan hareketli ve açıp ağzınızı kapatmaya çalışıyor tarafından alt çene Egzersiz. 20 dakika için sıcak kompres uyguladıktan sonra bu deneyin.

İlaçlar

Kas gevşetici ilaçlar kontrol kas spazmını ve ağrıyı yardımcı olacaktır reçete edilir. Aspirin veya ibuprofen gibi Non-steroid anti-inflamatuar ilaçlar (NSAID) ‘ın ağrı ve şişliği azaltır.

Düşük doz antidepresanlar, aynı zamanda ağrı modifikasyonu için verilebilir.

Fizik Tedavi

Fizik Tedavi egzersizleri kasları gevşer ve çene hareketlerini artırmaya yardımcı. Fizyoterapistler doku iyileşmesini teşvik ve kaslarınızı gevşetin yardımcı Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu (TENS) birim ve ultrason faydalanmak.

Diyet değişiklikleri

Sen yumuşak bir diyet yemek ve her oturuşta gıda küçük miktarlarda yemelisiniz.

Atel tedavi

Bu tedavi kenetlenmesi veya diş gıcırdatma etkilerini ortadan kaldırmak için tavsiye edilir. Bir atel üst ve alt dişlerin çiğneme yüzeyleri üzerinde uyan bir cihazdır. Neredeyse 1-3 ay veya daha fazla giyilir.

Ortodontik Düzeltme

Senin TME bozukluğu dişlerinizi birbirine uygun şekilde neden olup olmadığını tıkanıklığı düzeltilir, eğer yardımcı olur. Ortodontik braketler diş yeniden konumlandırmak için kullanılacaktır. Dizilim çene varsa, ortognatik cerrahi çene kemiklerinin konumlarını değiştirmek için gereklidir.

Cerrahlık

Cerrahi, diğer tüm tedavi yöntemleri başarısız olduğunda kabul edilir son çare olduğunu. Kas spazmları sıklığı artış ise cerrahi gerekli olabilir, TME romatizmalı olmayı ya da eklem yaralanması olduğunda gelmiştir.
Cerrahi Türleri

Artrosentez: Bu genel anestezi veya sedasyon IV altında yapılır. Bu prosedürde, cerrah iltihaplı sıvıları temizlemek için eklem içinde lokal anestezi ve sıvıları enjekte eder. Bu eklem diski zamansal fossa yapıştırılmış olan durumlarda endikedir. Bu prosedür yaklaşık 15 dakika sürer.
Artroplasti: Bu yordam TME açık cerrahiye başvuruyor. Bu Disk yeniden konumlandırma diskektomi ve eklem replasmanı içerir.
Disk Yeniden: Bu eklem içinde bir ‘haşhaş’ gürültü yaratan disk deplasmanı şartlarında yapılır. Bu genel anestezi altında yapılır. Cerrah ortak alan üzerinde bir kesi yapar. Disk sonra tekrar eski konumuna ve dikilir taşınır.
Diskektomi: Disk bozuk olduğunda bu yapılır. Genel anestezi altında, cerrahın bir kesi yapar ve disk çıkarılır.
Eklem Eminence yeniden konturlanması: eklem eminens kondil üzerine uygulanan nedeniyle aşırı kuvvet çok derin olduğunda gösterilir. Bu prosedürde, cerrah kısaltır ve eklem itibar yumuşatır.
TME Değiştirme: Bu ciddi dejeneratif hastalığı, ileri romatoid artrit ve TME konjenital deformitesi gelen ağır hasar eklemlerin durumlarda gösterilir.

TME değiştirme ameliyatı iki türü vardır:

Kısmi Ortak değiştirme: Bu ameliyatta sadece bileşenleri (disk, top ya da soket) biri değiştirilir. Temporal kemik yüzeyi pürüzsüz değilse, bir metal astarlı (fossa değiştirme) hareketi geri yerleştirilir. Çene kemiği uçları (kondiler yaralanma) zarar gördüğünde, onlar da değiştirilebilir.
Toplam eklem replasmanı: top ve eklem hem metal bileşenleri ile değiştirilir. Bir kez, iki metal bileşenleri birbirine genelinde sorunsuz kayma yerleştirilir.

Takip bakımı

Doktorunuz sonraki 2 hafta boyunca yumuşak bir diyet takip ameliyat sonrası ilk 2 hafta boyunca bir sıvı diyet bildirecektir.
Reçete gibi ilaçlar alın.
Insizyon bakımı, beslenme ve fizik tedavi üzerine size verilen operasyon sonrası talimatları izleyin.
Ameliyat sonrası fizik tedavi, cerrahi tedavinin başarısında önemli bir rol oynar.

Önleme

TME bozuklukları önleme aşağıdaki önlemleri içerebilir:

Alışkanlık ya da kullanım gece korumaları (atelleri) taşlama veya kenetlenmesi durdurun.
Aşırı çene hareketlerini sınırlandırın.
Stres aşmak için etkili yollarını öğrenin.
Sert gıdalar yeme kaçının.

Her türlü çabayı TME rahatsızlıklarının sizi eğitmek ve kontrol altına almak için yapılır rağmen, ele olmayacak belirli bilgileri olacaktır. Eğer TME bozuklukları hakkında herhangi bir endişeleri hakkında Diş Hekimi veya Ağız Diş ve Çene Cerrah ile konuşun.