Home / Genel / Uyku Apnesi

Uyku Apnesi

sleep-apnea-img

Uyku apnesi onlar nefes sırasında duraklatmak veya solunum çok sığ olur, yani hasta uyku sırasında anormal solunum desen var bir uyku bozukluklarından biridir.

10 ila 20 saniye veya daha fazla arasındaki son duraklar Solunum. Apne kanda düşük oksijen seviyesinin bir sonucu olarak uyku bozukluğu neden olur.

Uyku apnesinin türleri şunlardır:

Santral uyku apnesi: Apne Bu tür nefes katılan kaslara kesintiye beyin sinyalleri ile oluşur ve solunum kasları hiçbir çaba yoktur.
Obstrüktif uyku apnesi: Bu uyku apnesinin en sık görülen tipidir ve çünkü havanın yeterli akışını engelleyen hava yolundaki tıkanıklık oluşur. Bu durumda beyin sinyalleri ancak kas çabaları başarısız olacaktır kesintiye değildir.
Karışık uyku apnesi: Santral uyku apnesi ve obstrüktif uyku apnesi, hem bir kombinasyonudur.

Uyku apnesinin yaygın belirtileri gündüz uykululuk, halsizlik, tekrarlanan şekerleme, baş ağrısı, tahriş, uykusuzluk (insomnia), yoksul hafıza ve konsantrasyon ve horlama sayılabilir.

Horlama en sık nedeni burun septum deviasyonu, alerji, sinüs enfeksiyonları, şişmiş konka (burun konka) ve genişletilmiş bademcikler kaynaklanan geniz tıkanıklığı olduğunu.

Obstrüktif uyku apnesi riski yaşla birlikte artış ve kalp hastalıkları ile de daha fazla erkek, obez bireyler ve insanlar.

Hipertansiyon, kalp yetmezliği, kalp ritmi bozuklukları, aterosklerotik kalp hastalığı, pulmoner hipertansiyon, insülin direnci ve hatta ölüm gibi komplikasyonlara yol açabilir tedavi edilmediği takdirde Obstrüktif uyku apnesi.

Uyku apnesi ile tedavi edilebilir:

Davranış değişiklikleri: Bu terapi, kilolu ise kilo alkol veya sedatif ilaçlar kaçınarak, sigarayı bırakmak ve uyku pozisyonları değişiyor içerir.

Diş cihazlar: Diş cihazlar ileri çene tutun ve bu cihazların hafif horlama ve davranışsal değişikliklerin yanıt vermeyen kişilerde kullanılabilir.

Burun cihazlar ve ilaçlar: Yapışkan burun şeritler burnunun üzerine yerleştirilebilir hangi mevcuttur. Bu burun delikleri genişleyen yardımcı olacaktır ve nazal geçitlerde inflamasyonu azaltmak için kullanılabilir easy.Nasal steroid spreyleri solunum yapar. Dekonjestanlar burun spreyleri ve damlalar tıkalı nose.These ilaçlar burun astar şişmiş kan damarları daraltmak ve burun tıkanıklığı kaynaklanan horlama geliştirmemize yardımcı rahatlatmak için reçete edilir.

Gündüz uyanıklığı artırmak için ilaçlar uyku apnesi olan kişilerde kullanılabilir.

Nazal sürekli pozitif havayolu basıncı: Nazal sürekli pozitif havayolu basıncı (CPAP) kalıcı artış basınç sağlayarak inspirasyon ve ekspirasyon sırasında hava yolunun daralması önleyen bir cihazdır.

Cerrahi anatomik anormallikleri düzeltmek için gerekli olabilir. Sapmış nazal septum cerrahi bir septoplasti prosedürü ile düzeltilebilir. Polipektomi nazal polip çıkarmak için yapılır.