Home / Genel / Yüz Cilt Temizleme lezyonları

Yüz Cilt Temizleme lezyonları

facial-skin-lesions-removal-img

Bir lezyon çarpmak veya kötü huylu (kanser) veya (noncancerous) iyi huylu olabilir ciltte çatlak, anormal yumru olduğunu. Bu kozmetik sorunlara neden yüzünde oluşabilir. Doktorunuz bir tedavi olarak ya da tanı amaçlı yüz derisinin lezyonun çıkarılmasını önerebilir.

Bazı yaygın iyi huylu deri lezyonları içerebilir:

Hematom
Nevus, yaygın olarak adlandırılan benler
Skuamöz hücreli papillom: doğum Ortak siğiller mevcut çilek işaretleri
Fibrom: Kronik travma ile ilişkili
Keratoakantoma: Malign ülser taklit edebilir

Malign tümörler şunları içerebilir:

Bazal hücreli karsinom-: En yaygın lezyon güneş hasarına bağlı olarak ortaya çıkar
Skuamöz-hücreli karsinom: güneş hasarına bağlı ortaya çıkabilir. Yerel lenf düğümlerine yayılmış olabilir
Malign melanom: diğer vücut bölümlerine yayılabilir nadir bir tümördür, bu çok tehlikeli hale

Tanı

Bu tanıma ve benign ve malign lezyonlar arasında ayrım çok önemlidir. Şüpheli malign lezyonlar, büyümeye yayıldı veya pigmentli olanlardır. Doktorunuz bir fizik muayene (basit muayene ve palpasyon) gerçekleştirmek ve bir mikroskop (biyopsi) kapsamında onaylamak için lezyondan doku örneği kaldırır.

Procedure

Hemen hemen tüm kötü huylu deri lezyonları erken ayrılması ile tedavi edilebilir. Yüz deri lezyonu kaldırma uyanık olacağı anlamına gelir ancak işlem sırasında herhangi bir ağrı hissediyorum olmaz lokal anestezi altında yapılır. Cilt üzerinde bölgeyi işaretler Doktorunuz kaldırılacak. lezyon ve lezyon etrafında sağlıklı doku marj malign doku geride sağlamak için kaldırılır. çıkarılmasından sonra geride kalan bir yara yaranın büyüklüğüne bağlı olarak, aşağıdaki yöntemlerden herhangi biri ile tamir edilebilir:

Dikiş ile çevredeki cilt birlikte Çekme
Bir flep prosedürü olarak bilinen yara, bitişik cilt aktarma
Greft prosedür olarak bilinen uzak bir siteye (genellikle köprücük kemiğinin üzerinde veya kulak arkasında) Cildi aktarma

Bakım yüzünüzün estetik değerini korumak için alınacaktır. Doktorunuz mümkün olduğunda senin yüzün doğal kırışıklıklar cilt flepleri kaldırılmasını ve yerleştirme planlıyor.

Lezyonun büyüklüğüne bağlı olarak, tüm prosedür tamamlamak için 20 ila 30 dakika sürebilir. eksize lezyon daha fazla analiz için laboratuara gönderilebilir.

Post-operasyon

Lokal anestezi etkisi aşınır kez hafif ağrı veya rahatsızlık beklenebilir. Eğer ağrı kontrolü için ağrı kesici ilaçlar reçete edilebilir. Antibiyotik tabletler veya merhemler enfeksiyonları önlemek için reçete edilecektir. Bazı şişme veya morarma işlem sonrası ilk iki hafta boyunca normaldir.

Doktorunuz uygun iyileşmesini sağlamak için deri grefti üzerine bir pamuk paketi kullanabilirsiniz. Dikişler 5 ila 7 gün içinde çıkartılabilir ve paketi prosedürü izleyerek 10 ila 14 gün sonra kaldırılabilir.

Takipte, yara bakımı ve iyileşmesi üzerine spesifik talimatlar cerrah tarafından size verilecektir.

Riskler ve komplikasyonlar

Tüm cerrahi işlemlerde olduğu gibi, yüz cilt lezyonu kaldırma bazı riskler ve komplikasyonlar ile ilişkili olabilir:

Ameliyat sonrası kanama oldukça nadirdir. Herhangi bir küçük kanama basınç uygulanarak durdurulabilir.
Doktorunuz antibiyotik reçete olabilir için enfeksiyon oluşabilir.

Doktorunuz sizinle özel prosedür bağlı olarak yara kapatılması en iyi yöntemi tartışılacaktır.