Home / Ağız ve Çene Cerrahisi / Yüz Travması

Yüz Travması

facial-trauma-img

Yüz ve üst çene kemiğine herhangi bir yaralanma gibi yüz travması ifade edilebilir. Yüz travma üst ve alt çeneleri, yanaklar, burun, alın ve alanlar dahil olmak üzere yüzün herhangi bir bölümüne, künt veya delici yaralanmalar sonucu oluşur. Yüz yaralanmaları yüz kemiklerinin herhangi kırıklara yol ve cilt ve şekil bozukluğu ve uzun vadeli psikolojik sorunlara yol açan yumuşak dokuları zarar verebilir. Yüz travma ortak nedenlerinden bazıları saldırı, motorlu araç kazaları ve spor yaralanmaları kapsar.

Belirtileri:Semptomlar yüzün üzerine duyu değişiklikleri, deforme veya düzensiz yüz özellikleri, kanama ve şişlik, zorluk burnunuzdan nefes, çift görme, eksik dişlerin ve görme sorunları içerebilir. Ek komplikasyonlar enfeksiyon, uyuşukluk veya güçsüzlük, beyin ve sinir sistemi problemleri ve görme kaybı gibi, gelişebilir.

Tanı

Doktorunuz yaralanma derecesini değerlendirmek için bir fizik muayene yapacaktır. Doktorunuz bir X-ray ve / veya herhangi bir kırık belgelemek için bir CT taraması sipariş edebilirsiniz.

Tedavi

Tedavi yaralanma veya kırık tipine bağlıdır. Eğer önemli yüz deformite varsa normal fonksiyonlarında bozukluk varsa cerrahi tedavi önerilir ya da olabilir. Tedavinin amacı, kanamayı kontrol hava yolunu açmak, plakalar ve vidalar ile kırığı ve kırık kemik segmentleri tedavi başka yaralanmalara ekarte ve mümkün olan en az yara izi geride bırakmak için.

Önleme:Aşağıdaki öneriler izleyerek yüz travmayı engellemek mümkün olabilir:

Bir arabada seyahat ederken her zaman emniyet kemeri giymek
Bir motosiklet üzerinde sürme sırasında bir tam yüz kask kullanın
Ise iş veya oynayan sporda uygun koruyucu giysiler kullanın
Başkaları ile şiddetli çatışmalar kaçının

Çene Hastalıkları cerrahlar benzersiz nitelikli ve yüz travma tedavisinde eğitimli. Bunlar acil bakım, akut tedavi ve uzun vadeli yeniden yapılanma ve rehabilitasyon uzman. Eğer yüzünüzde ciddi yaralanma varsa, hemen doktorunuza başvurun.

İmplant Diş fiyatları

İmplant için ilk muayene ve

Kalp damar hastalığı olan bireyler genel de kan sulandıncı ilaç kullanırlar bu durumda bu hastalığı takib eden hekim tarafindan kanama durumu değerlendirilerek dişhekiminin yapacağı tedavi şartları oluşturulmalıdır. İmplant öncesi ayrıntılı bilgi almak için bizi arayabilirsiniz. Diş Hekimi İstanbul Tel:+90(212)549 3474347