Home / Genel / Gömülü Dişlerin Cerrahi Çekimi

Gömülü Kaninlerin

surgical-removal-impacted-teeth-img

Gömülü Dişler Cerrahi Çekimi

Süt bebek dişleri denilen birincil diş, 30 aya kadar 8 yaşları arasında patlak ve 6-12 yaşları arasında döken. Ayrıca daimi dişler veya yetişkin diş olarak adlandırılan ikincil dişler, 6-25 yaşından itibaren patlak. Bir veya daha fazla diş kısmen ya da tamamen, patlak sona erer ve diş eti çizgisinin altında kaldığında impaksiyon ikincil dişlerin büyüme sırasında oluşabilir. Bu genellikle (üst ve alt çenedeki uzun sivri dişlerin) köpek dişleri görülür. Köpek bir gömülü kanin olarak adlandırılır diş etleri ile tamamen patlak başarısız olduğunda.
Nedenler

köpek impaksiyon ortak nedenleri şunlardır:

Miras
Uyumsuz boyut ve dişlerin şekli
Sayıda Sorunlar ve dişlerin hizalama
Erken kaybı ya da bebek diş çıkarma

Komplikasyonlar

Köpek impaksiyon işlevini ve görünümünü etkileyen dişlerde yeterli boşluk neden olabilir. Bazı Gömülü dişler komşu dişler içine itmek ve onları zarar verebilir. Nadiren, bir kist etkiledi köpek taç etrafında geliştirmek ve itme ve komşu dişlere yerini alabilir.
Tanı

Kanin impaksiyon 8-9 yıl erken yaşta tespit edilebilir. Doktor (Muayene dokunarak dişlerin boyutunu ve şeklini hissediyor) inspeksiyon ve palpasyonla ile köpek impaction teşhis edecek. Tanıyı doğrulamak için, doktor röntgen sipariş olacaktır. Bu dişeti etkiledi köpek ve durumun konumunu değerlendirir. X-ışınları en iyi tedavi seçeneği belirlemek için net bir kanıt sağlar.
Tedavi

Herhangi bir sorun neden olmaz gömülü kanin herhangi bir tedavi gerekmez. tedavi seçeneği köpek uyum tipine ve şiddetine bağlıdır. Doktorunuz ağrı ve rahatsızlığı gidermek için ağrı kesici reçete edebilir. Ayrıca diş etlerini rahatlatmak için ılık tuzlu su ile ağzınızı çalkalayın tavsiye edilebilir. Etkilenen köpek dişlerinin tedavisi için çeşitli cerrahi işlemler vardır.

Pozlama: Ameliyat dişin taç maruz genel anestezi ve damakta küçük bir kesim toplamından oluşur altında yapılır. Köpek büyümek için alan ihtiyacına dayanarak, komşu dişler ayıklanır olabilir ve ortodontik braket (uygun bir konumda dişleri hizalamak için yardımcı olan bir cihaz), tanıtıldı olabilir. Açığa ve gelecekteki bozuklukları önlemek ve gülümseme estetik hale getirecek etkiledi köpek hizalama.
Kaldırma: köpek komşu dişlere sorunlara realigning ve neden olduğunu için zor bir pozisyonda gömüldü varsa, doktorunuz dişin çıkarılmasını tavsiye eder. Bu lokal veya genel anestezi altında yapılır. Farkedilir bir boşluk varsa, bir diş protezi veya köprü kullanılabilmektedir.
Transplantasyonu: Dişlerin Cerrahi poz tedavisi için uygun bir seçenek değilse, bu prosedür genellikle tercih edilir ve dişler arasında yeterli boşluk varsa. Doktorunuz bebeğin köpek ve gömülü daimi köpek kaldıracaktır. Gömülü diş sonra dikkatlice doğru pozisyonda yerleştirilir. Nakledilen diş doğru ayarlamak için 2-3 hafta hazırladı edilecektir.

Post-operatif bakım

Ameliyattan sonra, doktorunuz ilaçlar reçete hangi cerrahi sahada, ağrı, kanama ve rahatsızlık hissedebilirsiniz. Şişme buz paketleri uygulayarak azaltılabilir. Rahat çiğneme olana kadar, yumuşak ve mülayim diyet takip etmek tavsiye edilecektir.
Gömülü Yirmi Yaş Dişleri
Tanıtım

Diş sürmesi, diş ağız girmek ve bize görünür hale çenelerin altından geçecek olan süreçte başka bir şey değildir. Yolunun herhangi bir başka diş, kemik veya yumuşak doku ile tıkalı ise bir diş “gömülü” denir.
Diş Püskürmenin normal Dizi

Dişlerin ikinci ayarlanır daimi dişler 6 yaşında ortaya çıkmaya başlar başlamaz ve 13 yıl, tüm bebek dişleri değiştirilir. Bu 7 yıl içinde, 20 bebek dişleri 28 daimi dişlerin değiştirilir.

Bunlara ek olarak, 4 üncü azı (yirmi yaş dişleri) her çene (üst ve alt) içinde iki yetişkin 32 daimi dişlerin yapım, 21 yaşına göre görüntülenir.

çene ekstra dişler için yer temin etmek, normal büyümesi gerektiğini, ancak büyümek değil eğer, üçüncü azı dişleri çene gömülü alabilir şansı vardır.
Impaksiyon Türleri

Çene kemiğine içinde gömülü dişin pozisyonuna bağlı olarak, impaksiyon dört tipi vardır:

Mesial Gömülü
Dikey Gömülü
Yatay çarpma
Distal Gömülü

“Mesial” yaş dişi açılı forward ağız ön tarafına doğru, olduğu anlamına gelir.

Ayrıca olarak sınıflandırılabilir:

Kemikli gömüklük
Yumuşak doku gömüklük

Kemikli impaksiyon: yirmilik diş hala tam çene kemiğine gömülü.

Yumuşak doku çarpma: Bir bilgelik dişin üst kısmı kemik çıktı, ama yine de sakız bir tabaka ile kaplıdır.
Impaksiyon belirtileri

Ağzınızın arkasındaki Sakız şişlik
Çene açılması zorluk / ağrı
Ağız kokusu
Ağızda kötü tat
Ağrı çiğneme ya da ısırma sırasında

Impaksiyon nedenleri

Space eksikliği: Biz daha yumuşak yemek yemek olarak çiğneme için çenelerin kullanımı azaldı çünkü evrim sürecinde, çeneler, küçük ve boyut olarak daha küçük hale gelmiştir. Az gelişmiş çene 32 diş karşılamak mümkün olmayacaktır.

Kalıtım: Bu önemli bir faktördür. Üçüncü azı etkiledi olan ebeveynlerin çocuklarının üçüncü büyük azı dişleri etkiledi olması daha muhtemeldir.

Bazı hastalıklar: Raşitizm, endokrin sistem hastalıklarının, anemi, akondroplazi, Kleidokraniyal dysostosis, Treacher Collins Sendromu Gömülü diş ile ilgili bazı hastalıklardır.
Bilgelik Diş Kaynaklanan Sorunlar

Ağrı ve şişlik

Kısmen üçüncü büyük azı dişleri temizlemek zor ve gıda parçacıkları sakız tahriş ve ağrıya neden olan orada takılıp alabilirsiniz patlak verdi.

Alt üçte molar diş etleri ile patlak değil zaman durumlarda, üst diş diş kaplama sakız üzerine aşağı ısırır ve ağrıya neden olur.

Çürüme

Temiz ağız, bu alanları tutmak zordur. Çoğu zaman diş fırçası orada bulmuyor.

Kalabalıklaşma

Bir patlayan yirmilik diş onları çarpık bir şekilde hareket etmesine neden komşu dişlere kuvvet uygulamayın.

Kist

Yirmilik diş kemik içinde bırakılırsa, onu çevreleyen gelişimsel kese sıvı bir kist oluşturan doldurulabilir. Bu kemiği yok edebilir.
Tanı

Yirmi yaş dişlerinin X-ışınları pozisyonları, şekil ve diş kapsayan kemik ve sinir boyutlarını değerlendirmek için yapılır.

X-ışınları da diş ile ilişkili olabilir ve cerrahi prosedürü planlamak için cerrah yardımcı olmak kist ya da tümörler bulun.
Tedavi Seçenekleri

Durumlarda dişler yumuşak doku impaksiyon ile gibi patlak için yeterli alan olduğu yerde, daha sonra bir perikoronal flep excision yapılır.
onları patlak için yer yok olduğu bulunmuştur, ikinci seçenek yaşları 16-20 arasında gömülü üçüncü büyük azı dişleri cerrahi olarak çıkarılması olduğunu.

Perikoronal Flap Excision

Yirmilik diş örten yumuşak doku enfekte edilirse, bir koşul Perikoronitis olarak adlandırılan, daha sonra bu, çeşitli yöntemlerle temizlenebilir:

‘Soğuk çelik’,
buzlu asetik asit,
Radyo cerrahi araçlar,
Lazer veya
Elektrokoter

Cerrahi Kaldırma

Antibiyotikler ve anti-enflamatuar ilaçlar alanında enfeksiyonu önlemek için verilmektedir.
Bu 20-45 dakika süren küçük bir cerrahi işlemdir.
Prosedür lokal anestezi altında yapılır.
Bir kesi kapağını açmak için yapılır.
diş kaplama, kemik, diş taç maruz kesilir.
diş tamamen veya parçalar halinde kesip dışarı parçaları kaldırarak ya çıkarılır.
Cerrahi yara dikilir.
Bir hafta sonra dikiş kaldırılması.

Komplikasyonlar / riskler cerrahi olarak çıkarılması ile ilişkili:

Ağrı: anestezik etkisi azaltır bazı ağrı işlemden sonra yaklaşık 3 saat hissettim var olabilir. Ağrı ilaçlar evde rahat tutmak için reçete edilecektir.
Enfeksiyon: geliştirmekten enfeksiyonları önlemek için reçete antibiyotikler alınmalıdır.
Şişme: Antibiyotiklerin ders alındıktan sonra yavaş yavaş şişlik aşağı gelir.
Kanama: Bazı ameliyat sonrası kanama yaygındır ve kolayca gazlı bez üzerine ısırma basıncı ile kontrol edilir.

Post-operatif Talimatlar

Bir havlu kaplı buz paketi kullanın ve şişliği azaltmak için (yanak) dışarıdan çalıştırılan alana üzerine yerleştirin.
Kanamayı durdurmak için basınç ile temiz bir gazlı bez parçasının üzerine ısır.
Yumuşak yiyecekler yiyin ve sıvıların bol içki.
Ameliyattan sonraki ilk birkaç gün boyunca bölgede hafifçe dişlerinizi fırçalayın.
Reçete ilaçları alın ve cerrah gelen tüm yönergeleri izleyin.