Home / Estetik Diş Hekimliği / Dişeti Tedavisi

Dişeti Tedavisi

Sağlıklı diş etleri açık pembe renkli, mat, yüzeyi portakal kabuğu gibi pütürlü ve sert kıvamlı olarak gözükür. Sağlıklı dişeti fırçalama veya dokunma ile kanamamaktadır.
Dişeti hastalığının en önemli nedeni, diş fırçası ve diş ipinin doğru teknikle ve düzenli kullanılmaması sonucu diş ve dişeti yüzeyleri ve diş aralarında biriken, bakteri içeren “mikrobiyal dental plak” adı olarak verilen birikintiler ve bunların ürettiği atıklardır. Yumuşak olup hem diş çürüklerine hem de dişeti hastalıklarına neden olmakta. Mikrobiyal dental plak yumuşaktır ve hasta tarafından kolaylıkla temizlenir, temizlenmeyip birikirse tükürükten gelen kalsiyum ve fosfat iyonlarının etkisiyle sertleşerek diştaşlarını oluşturur. Diştaşı ancak doktor müdahalesiyle diş yüzeylerinden uzaklaştırılabilir. Dişlerde çapraşıklık, bazı yumuşak doku anomalileri, çürükler, kötü yapılmış dolgular ve protezler, ağızdan solunum ve ağız kuruluğu gibi nedenler de mikrobiyal dental plak birikimini arttırmakta.
Yetersiz ve dengesiz beslenme vücudun bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyerek enfeksiyonlarla mücadelesini bir hayli zorlaştırmakta. Diş eti hastalıklar da ciddi enfeksiyonlardır, yetersiz beslenme durumunda dişeti iltihabının şiddeti olağanca artabilmektedir.
Diş eti hastalığının belirtileri
Kırmızı, şiş ve dokununca kanayan dişetleri.
Dişetlerinin dişlerden ayrılmaya başlaması.
Sürekli kötü ağız kokusu.
Dişetleri ve dişler arasından iltihap gelmesi.
Dişlerin sallanması ve birbirinden ayrılması.
Isırma anında dişlerinizin kapanışındaki değişim.
Yeme alışkanlıkları ve tütün kullanımı ağız sağlığını oldukça etkiler. Besleyici değeri düşük bir beslenme , vücudun hastalıklara karşı direnme gücünü azaltır. Ve aşırı stres aynı şekilde vücudu olumsuz yönde etkiler. Lösemi, AIDS gibi vücudun savunma sistemini önemli derecede etkileyen hastalıklar dişetini olumsuz yönde etkiler, Şeker hastalarında da hastalık kontrol altında olmazsa dişeti hastalığı çok şiddetlidir ve tedavisi oldukça zordur. Hamilelik sırasındaki hormon değişimleri dişetlerini hastalığa karşı kadınları oldukça hassas yapar.